سخن روز /
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی اعلام کرد:
1400/04/30

تهیه بانک اطلاعاتی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شبکه در کل کشور / استفاده و تجمیع استعدادهای کوچک برای ایجاد شبکه ای مقتدر
به گزارش پات، با حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، اعضای هیات مدیره، مدیران تعاون روستایی استان‌ها، مدیران عامل اتحادیه‌ها و معاونان ستادی جلسه وبیناری با موضوع بررسی وظایف، اهداف و برنامه‌های جاری مدیران استانی و همچنین طرح چالش‌های پیش‌رو، علل وقوع و طرح راهکارهای پیشنهادی در محل سالن جلسات این سازمان برگزار شد.
وی افزود: اساس دوام و پیشرفت شبکه، عمل به شاخص هایی است که برای پویایی سیستم بر مبنای اساسنامه و در چارچوب قوانین سازمان تعریف می کنیم، تکلیف و وظیفه ما چیزی است که در اساسنامه سازمان ذکر شده و در این راستا باید از تمامی منابع انسانی و داشته‌های خود برای حل مشکلات استفاده کنیم.
موسوی در ادامه با بیان این مطلب که یکی از مشکلات درون سازمانی ما دستورالعمل های قدیمی هستند که هنوز اصلاح نشده و مشکلات جدیدی را برای سیستم خلق کرده اند تصریح کرد: مسئله مهم دیگر عدم آگاهی برخی مدیران از ظرفیت های عملیاتی شبکه است، مدیر تعاون روستایی استان در حکم فرمانده عملیاتی ما بوده و باید بر مجموعه تحت پوشش خود اشراف کامل داشته باشد.
موسوی همچنین اظهار کرد: بالغ بر 95 درصد مشکلات بخش کشاورزی و امنیت غذایی حلقه قبل و بعد از تولید است، وظایف ما در مسیر حل این مشکلات، متعدد بوده و باید با اولویت بندی مشکلات را حل کنیم.
مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی بر تهیه بانک اطلاعات از ظرفیت ها و پتانسیلهای شبکه در استانها ودر کل کشور تاکید و بیان کرد: حسابرسی دقیق و بهنگام، نظارت بر عملکرد شرکت‌های تعاونی و تشکل ها رکن اساسی شبکه محسوب می شود و هر تعاونی مثل گردانی در عملیات تحت فرماندهی مدیر تعاون روستایی است.
عالی ترین مقام سازمان مرکزی تعاون روستایی در ادامه بیان داشت: از جمله وظایف مهم ما می توان به هدایت و ارتقای توان عملیاتی تخصصی اعضا و ساماندهی سرمایه های مادی و معنوی شبکه، ایجاد اعتماد در میان اعضای شرکت ها اشاره کرد در این راستا شرکت ها باید به روز و متناسب با نیازهای کشاورزان خدمات ارائه دهند تا آنها با امید و پشتکار بیشتری فعالیت کنند.
رئیس هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی در ادامه با بیان این مطلب که در شرایط تحریم ظالمانه بجز استفاده و تجمیع استعدادهای کوچک برای ایجاد شبکه ای مقتدر راه دیگری نداریم گفت: چرا باید بخش کشاورزی سیستم حمل و نقل خاص خود را برای توزیع ارزان تر و مناسب تر محصول در داخل کشور و عرضه به صرفه تر آن را در بازارهای بین المللی نداشته باشد؟ما دنبال ایجاد شبکه مقتدری هستیم که سه رکن اساسی عرضه محصولات کشاورزی یعنی سیستم سورت و بسته بندی، سیستم حمل و نقل کارآمد و سیستم توزیع و فروش آن محصول را در بطن خود داشته باشد و در پی ایجاد یک شبکه منسجم هدفمند با پهنه عمل ملی هستیم.
موسوی خاطرنشان کرد: سیستم های سنتی با دستورالعمل های پنجاه سال قبل دیگر جوابگو نیست و باید بر مفاهیم جدید و به روزی چون مارکتینگ و برندینگ کار کنیم.
وی با بیان این مطلب که خریدهای تضمینی غلات و دانه های روغنی باید به شبکه بازگردد عنوان کرد: اموال و مستغلات متعلق به شبکه باید سریعا شناسایی شده و قراردادها به روز شوند.
مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران همچنین بر کشق منابع درآمدی جدید تاکید و بیان کرد: ما امروز به مدیرانی بااخلاق، پاک شجاع و آتش به اختیار نیاز داریم، ما به دنبال ایجاد همدلی و همراهی بیشتر در شبکه هستیم و استراتژی ما در جایی که محدودیت منابع داریم حکومت بر قلبهاست.
موسوی در خاتمه بر تامین معیشت کارکنان و تحول در خدمات رسانی و رفاهیات آنها به عنوان اولویت های مهم سازمان تاکید کرد
تعداد مشاهده خبر908 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal