سخن روز /
درخواست رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از معاونت زراعت و معاونت تحقیقات آموزش و ترویج وزارت جهادکشاورزی و سازمان جهادکشاورزی استان گلستان اصلاح ارقام کشت بهاره سیب زمینی استان گلستان
1400/05/04
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در ادامه سفر به استان گلستان به جایگزینی ارقام سیب زمینی کشت بهاره در استان تاکید کرد.
✅به گزارش پات، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به استان گلستان سفر کرد.
⬅️سید محمد موسوی در حاشیه این سفرگفت: یکی از مشکلات عمده کشت سیب زمینی بهاره در استان گلستان استفاده از ارقامی است که درصد مصرف آب بالاتر، ماده خشک کمتر، پوست نازک تر و دوام بسیار کم آن است که به هیچ وجه برای کشاورزان، مصرف کننده و دولت صرفه اقتصادی ندارد.
⬅️رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران افزود: متاسفانه خریدهای تضمینی و توافقی به دلیل قدرت ماندگاری پایین این رقم و سریع الفساد بودن آن مشکلات فراوانی را ایجاد می کنند.
⬅️وی ضمن درخواست از معاونین زراعت و تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و سازمان جهادکشاورزی استان گلستان، خاطرنشان کرد: با بررسی همه جانبه روی ارقام مختلف سیب زمینی باید ارقام مناسبت را به سرعت جایگزین رقم موجود کرد تا کشاورزان عزیز به سمت کشت ارقام با ماندگاری بالاتر و کیفیت مطلوبتر پیش روند.
⬅️موسوی با بیان این مطلب این پیشنهاد و درخواست مربوط به الان نیست، ابراز داشت: قریب 12 سال قبل هنگامی که در سازمان تعاون روستایی مشغول خدمت بودم این درخواست وجود داشت و تاکید کردم که باید حتما الگوی کشت بهاره سیب زمینی استان گلستان به سمت ارقام ماندگارتر با ماده خشک بالاتر و درصد آب کمتر پیش رود وگرنه استمرار این روش هر ساله خسارت زیان بارتری را به دنبال دارد همانگونه که امسال نیز شاهد این موضوع هستیم.
⬅️رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تاکید کرد: یکی از درخواست های سازمان از حوزه های پژوهشی، اجرایی و پشتیبانی وزارت جهاد کشاورزی جایگزینی ارقام جدید سیب زمینی کشت بهاره استان گلستان است.
⬅️وی در خاتمه عنوان کرد: از معاونین محترم تحقیقات و ترویج و زراعت وزارت جهادکشاورزی و همچنین سازمان جهادکشاورزی استان درخواست می شود این مهم را به عنوان یک اولویت ویژه بررسی کنند تا با کشف راه کار جدید کشاورزان عزیز را همراهی کرده و با جایگزینی رقم مطلوب، با دوام و با توجیه فنی و اقتصادی بالاتر را جایگزین رقم فعلی کنیم
تعداد مشاهده خبر854 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal